onsdag den 29. september 2010

Hvor mange ufærdige krea-projekter har DU liggende?

Det fylder godt at være kreativ. Er du sådan en der hurtigt bliver fanget af nye ting og både maler, strikker, hækler, tegner, laver decoupage på en og samme tid, men aldrig rigtig bliver færdig med noget af det?

Se mine tips til forebyggelse af ufærdige projekter her:
  • Stop op og tænk inden du går i gang med noget nyt. Er du "bare" interesseret, fordi dit nuværende projekt er lidt kedeligt? 
  • Kunne du prøve at strikke (hækle, male osv.) hos en veninde og se om det er noget for dig inden du går ud og køber 20 nøgler garn og 5 størrelser strikkepinde?
  • Meld dig til et kursus, hvor du kan lære din nye hobby - chancerne for at du fortsætter er noget større, når du har en elementær viden. 
  • Tænk over, hvorfor du går i stå med dine projekter - er det fordi du keder dig, er det fordi det er for svært, har du ikke tid eller måske noget helt fjerde. Men ved at du tænker over hvorfor, kan du lettere komme videre.  
Hvis du finder ud af, at det med at tegne nok alligevel ikke var dig, så sørg selvfølgelig for at få alle tegnematerialerne ud af huset. Glæd en niece eller en ven, som du ved elsker tegning. 

2 kommentarer:

  1. Har lige tilmeldt mig din blog.
    Jeg er sikker på at jeg kan have glæde af dine fif, men jeg er nu ikke meget for at overgive mig :-D
    Jeg har rigtig mange ufærdige projekter. Og endnu flere som står i kø. Jeg begyndte faktisk at tænke over HVOR mange det drejer sig om og blev bevidst om at der mindst er 50 projekter der er i gang eller handlet ind til det og som står og venter.....

    Jeg mangler ofte energi til at komme videre dels pga sygdom, men kan da også godt se at det tager energi at jonglere med 50+ projekter inde i hovedet.

    SvarSlet
  2. Fedt Junette! Dejligt at have dig med... :o)

    Det er det oprydning tit kan gøre - hjælpe med at klare hovedet, så man ikke skal gå og tænke på det hele tiden.

    Så prøv at beslutte dig for hvilke projekter du vil gå videre med og hvilke der måske er døde. Du kan også ligge nogle af dem væk (på loftet), så du kun har et lille antal fremme. Så kan du tage et ned fra loftet, så snart du er færdig medet projekt.

    Håber du får styr på det... :o)

    Kh Dorthe

    SvarSlet