torsdag den 14. oktober 2010

Vidste du? - Om Ryd op i dit klædeskab workshoppen + et billede

Måske tøver du stadig med at melde dig til Danmarks første oprydningsworkshop... Måske har du et spørgsmål...

Så spørg løs... :o)

Og ellers finder du svar på de mest almindelige spørgsmål lige her:

Hvorfor lige en ”Ryd op i dit klædeskab” workshop?
Jeg ved, hvor meget tøj og det at udtrykke sin personlighed igennem sit tøj, betyder for alle danske kvinder. I vil gerne vise verden, hvad I står for, men tit og ofte betyder et rodet klædeskab, tidspres og stress at man må opgive inden morgenen overhovedet er gået i gang. Dit klædeskab er noget er et godt sted at starte oprydning, da du bruger det hver eneste dag.
Jeg vil gerne hjælpe dig til få kontrollen tilbage over dit klædeskab. Til at føle du har overskud om morgenen. For når man har overskud på selvtillidskontoen, fordi man nemt og hurtigt kan finde sit yndlingsoutfit, så går hele dagen bare meget lettere.
Et smukt og ordnet klædeskab sparer dig for at løbe rundt for at finde en bestemt top eller dine yndlingssko. Når du kommer af med de ting, du ikke længere bruger og de ting der ikke længere passer til dit liv, din livsstil og din krop, så er det pludselig meget lettere at finde de ting du rent faktisk bruger og kan passe.

Hvorfor er det en online og ikke en personlig workshop?
Desværre har alle ikke tid og/eller råd til personlig oprydning, så dette er min måde at hjælpe flest mulig kvinder, så de kan hjælpe sig selv. Aktiv selvhjælp om man vil. Så synes jeg ikke kvinderne i Nordjylland skal snydes, fordi de ikke lige har mulighed for at komme til København til en workshop og så ved jeg også at de danske kvinder er et rigtigt gør-det-selv folk, der ynder at gøre tingene på deres egen måde. Desuden vil jeg rigtig gerne have at man selv sidder med fingrene inde i sit eget klædeskab, imens man laver øvelserne – ser sit eget tøj ”i øjnene” og kan smide ud lige i det sekund man beslutter sig for det, og ikke først når man kommer hjem fra workshoppen. Så er det i øvrigt heller ikke helt upersonligt, da vi jo har en telefonsamtale i løbet af processen. Er du overbevist om at du ikke vil kunne forlige dig med en online workshop, så kig på DorthesRoderier.dk under foredrag, hvornår jeg næste gang holder et foredrag om oprydning nær dig.

Hvordan fungere det helt præcist?
Du melder dig til og jeg sender dig før-hjemmearbejdet. På dette tidspunkt melder du dig også ind i vores private diskussionsforum (Roderi Forummet) på Facebook, som jeg også sender dig en invitation pr. mail til. Her håber jeg, at du vil poste dine Før-billeder, dine spørgsmål og starte diskussioner.

Så kommer datoen, hvor vi går i gang – næste startdato er den 1. november 2010. Du får her tilsendt undervisningsmaterialet, som du kan printe ud og evt. sætte i en mappe.

Du sender en mail til mig med, hvornår dine deadlines er og så går du i gang med at læse materialet og lave øvelserne.

Når du støder på spørgsmål, så kan du vælge at skrive en e-mail direkte til mig eller du kan poste dit spørgsmål på Roderi Forummet, hvor du kan få hjælp både fra mig og de andre deltagere.

I løbet af workshoppen finder vi ud af, hvornår du har brug for dit opkald med mig og vi tager det, når du har tid og lyst. Det kan være i starten eller som afslutning på forløbet. Det kan også være du slet ikke har brug for det, så undlader du det bare. 

Undervejs vil der være muligheder for at se videoer og billeder fra Dorthes eget klædeskab til inspiration og idéer. Dorthe sender også links ud med tips til fx, hvor man køber de fede bøjler og opbevaring.

Til slut glæder jeg mig til at se Efter-billederne på Roderi Forummet. Her jeg sender også en evaluering ud, så jeg er sikker på at du er helt tilfreds.

Hvorfor lige 4 uger?
Jeg har valgt 4 uger ud fra at du måske har travlt. Du har måske ikke tid til lige at tage en weekend ud af kalenderen og hellige dig en oprydning. Tilmed er oprydning en privat og personlig sag. Mange har svært ved at give slip og så er det rart at have god tid til at kunne ligge tingene fra sig og komme tilbage, når man er klar igen. Du bestemmer helt selv tempoet og om du vil være færdig 2 dage efter start eller 4 uger. 

Hvorfor lige Facebook?
Jeg har valgt at lave vores Roderi forum på Facebook, da det er gratis at bruge. Jeg har overvejet andre personlige fora, men dette ville koste en masse penge, der i sidste ende ville komme oven i din pris på workshoppen. Jeg ved, der er nogen, der ikke er på Facebook, men det er hurtigt og nemt at oprette sig og Roderi Forummet er kun så vigtigt som man gør det til. Her er gode tips at hente både fra Dorthe og de andre på holdet, samt man kan se de andres Før- og Efter-billeder, som jo altid er god inspiration.

Skal man bruge yderligere penge, ud over workshoppen?
Ikke nødvendigvis. Du har sikkert et godt skab, der bare trænger til lidt omrokering. Derud over kan det være du får brug for lidt forskellige ting, som en opbevaringskasse til fx undertøj, sorte sække eller flytte kasser og deslige. Disse ting har du sikkert i forvejen og jeg stræber også efter, at der ikke skal købes en helt masse ind. Jeg vil dog komme med tips til, hvordan du kan gøre dit skab helt perfekt med fx labels eller bøjler, men du bruger kun de penge på det, som du føler du kan og har lyst til.

Skal man være et komplet rodehoved for at melde sig til denne workshop?
Nej, det behøver man ikke nødvendigvis. Man kan sagtens få rigtig meget ud af kurset uden at have et klædeskab, der er fuldstændig ude af kontrol. Her er masser af tips og tricks - også til dig, der normalt har et ok pænt klædeskab. Du gennemgår selv, hvad du har i dit skab, tænker hvorfor du har det og hvad du mangler. Hvad der virker - hvad der ikke virker og hvordan du kan få det helt perfekt. Øvelserne er lette og relevante, samt kan udføres af alle.

Hjælp, jeg kan ikke være med den 1. november – kan jeg stadig være med på workshoppen?
Selvfølgelig kan du det. Som tidligere beskrevet har du 4 uger til at fuldføre workshoppen. Den 1. november er ”bare” den dag, du får tilsendt dit materiale. Du har derefter fuld kontrol og bestemmer selv dine deadlines. 

Jeg håber du har fået svar på dine spørgsmål, ellers må du meget gerne sende mig en mail på info@dorthesroderier.dk eller skrive en kommentar herunder.

Og nu til noget fedt!

DU KAN TJENE PENGE PÅ DIT KLÆDESKAB!

Maria, der har prøvet workshoppen, fandt en del tøj i sit klædeskab, der ikke skulle være der...

Alt det her tøj på billedet er på Trendsales.dk lige nu! Tror du Maria får råd til at købe nyt lækkert tøj om et par uger?


Har du en guldgrube i dit klædeskab uden at vide det?

1 kommentar:

  1. Tro mig der er rigtig mange penge i at ryde op i sit klædeskab med din workshop dorthe - Vi har allerede købt en ny sofa for de penge jeg har solgt mit gamle tøj for....! ;-)

    SvarSlet