mandag den 8. november 2010

Sidste weekends loppefund

Fik den fineste Upsala-Ekeby kande i råhvid med ruder-mønster øverst.
Den kostede 40 kr, for som damen sagde "Det er en af de fine".



I bunden står der serien hedder Ruter og nedenunder står der S.G.P.F., som jeg ved hjælp af min ven Google har fundet ud af står for Svensk Glas og Procelænsforbund. 



Ud over det har jeg fundet ud af at Upsala Ekeby keramik KLART er noget jeg skal have MEGET mere af!

Er helt vild med disse kopper med søde små Belllis!

{Image Source: Aletorp Antik}

Har du keramik fra Upsala Ekeby? 

3 kommentarer:

  1. Den kop der er jeg helt og aldeles pjattet med. Den må på ønskesedlen og så håber jeg at jeg har en i hus til den første forårssol.

    Jeg tror iøvrigt jeg kikker ind og leder efter gode rå lidt senere for jeg har stadigt flytterod over det hele....

    SvarSlet
  2. Ihh Marina - der er et HELT SÆT! Tallerkener, kander og det hele... Så vi må til at spare op med det samme... ;o)

    Held og lykke med flytterodet!

    Kærligst Dorthe

    SvarSlet