Overvej hvor lækkert det ville være, hvis du havde dine vigtigste papirer lige ved hånden, hvor end du var. Du skulle ikke tænke på dem, hvis dit hjem brændte og heller ikke bekymre dig over, hvilken mappe de nu lige står i.
5 enkle trin til online opbevaring
- Køb eller lån en scanner.
- Scan dine vigtigste papirer ind.
- Smid de papirer ud, du ikke længere har brug for i hardcopy.
- Opret en Dropbox - bare rolig det er meget nemt.
- Upload dine papirer til din Dropbox og slet dem herefter fra din computer.
(Det bedste af det hele er at du også kan downloade Dropbox til din Iphone, så har du vitterligt alt med dig altid)
DropBox er virkeligt smart. Jeg bruger det til backup af vigtige opgaver, dele billeder osv.
SvarSletHar dog aldrig tænkt over at bruge det backup af kvitteringer og deslige. Tak for tippet:)
Kan man ikke vinde dig for et par timer? Det gad jeg godt:-)
SvarSletKh Lone
@Anni - Det var så lidt ;o)
SvarSlet@Lone - ihh man kunne vinde en online oprydningskonsultation lige her den anden dag på Hverdagshjem.blogspot.com, men desværre er løbet kørt... ;o) Men måske kommer jeg til at kunne tilbyde det til alle - hvem ved ;o)
Hav en glædelig jul!
Det er virkeligt skønt at få styr på alt det papir der har optaget hylde plads herhjemme. Efter en skilsmisse opdager jeg pludselig hvor meget papir der ikke længere betyder det fjerneste og er for gammelt. En god formiddag gik med destruering af papirerne, de blev revet i tusinde stykker så de på den måde er ulæselige for andres øjne. Nu er der gjort plads til bøger og andet der betyder noget i mit liv.
SvarSletNu er jeg blevet bevidst om, at papirer der ikke har nogen betydning, eller ikke skal besvares, ryger ud med det samme, herligt.