onsdag den 29. december 2010

Oprydning & Opbevaring - Farvel til julepynten!

Så er min julepynt pakket ned... (snøft og på gensyn...)

Vi fik en helt fantastisk ny juledims i år. Nemlig ham her:

Blitzen er så sød og var det ikke for gevirerne, så havde vi beholdt ham oppe. Men nu kan vi så glæde os til næste år, hvor han hopper frem igen!

Min julepynt er delt op i to kasser - Den Stoooore kasss og den lille.
Før var det hele bare smidt i og rodet sammen, men nu er der virkelig styr på det!
I den lille kasse har jeg lagt ting til at lave adventskrans med, samt lyskæder og julestjernen.
Dette er ting jeg som regel gerne vil have op lidt før 1. søndag i advent.

Den store kasse er fyldt med resten af pynten. Alt er nu pakket i æsker og poser, så intet ligger og roder rundt.

De små ting er kommet i en lille æske og så igen i æsken med nisselandskab og små ting til ophæng.

Der blev også ryddet ud... Kogler der var ødelagte og flettede hjerter der simpelthen var for gamle og krøllede røg ud, sammen med en masse andet - mest fordi det var ødelagt fordi det ikke var opbevaret ordentligt.

Så har jeg også lavet en liste med hvad jeg har til at lave adventskrans med som jeg vil gemme her på computeren. Jeg kan nemlig aldrig huske hvilket bånd jeg lige har og hvad jeg mangler. 

Derud over har jeg lavet en lille liste over de ting som skal repareres (og har skullet det i flere år). Desværre er det sådan at jeg altid er i tidsnød, når pynten skal op og så kan jeg ikke lige overskue at skulle reparere tingene. MEN hvis jeg nu kan huske det på forhånd ved hjælp af denne liste, så er det måske lettere? Det håber jeg i hvert fald... :o)


Har du brug for at huske noget inden jul næste år? 
Skriv det ned og sæt en note i kalenderen, så du husker det. 

Du kan også bruge min Julepyntsliste fra min E-bog "Få den jul du altid har drømt om - ved hjælp af simple oprydningstips"

Du kan finde den lige her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar