mandag den 17. januar 2011

Morgen vs. Nat - Tips til B-menneskerne!

Jeg faldt over dette indlæg den anden dag og noterede mig meget ved overskriften
"Why and how to become a morning person"
Desværre er indlægget ikke særlig godt, da lovningen i overskriften ikke bliver opfyldt.
MEN det fik mig alligevel til at tænke på det med at være morgen eller nat menneske.
Jeg har nemlig altid været morgen menneske, men her over de sidste par år, er jeg blevet mere og mere nat. Jeg vil dog stadig sige, at jeg er A-menneske, men jeg er ikke længere KUN A - nærmere en AB'er. (hvis man da kan være det...)

Men her i mit skift har jeg kunnet mærke, hvor meget det gør, at jeg er klar til morgenen, når jeg kommer for sent op og skal styrte rundt.

Derfor vil jeg lige give 5 tips med på vejen til alle jer B-mennesker, der gerne vil have mere ud af morgenen. 

  • Læg dit tøj frem om aftenen. Ja, det er en velkendt klassiker, men det er også fordi den virker. Hæng fx. en knage bag døren og fyld derefter op med næste dags outfit. Også gerne bælte, tørklæde, halskæde m.m.
  • Stil din morgenmad klar. Laver du smoothies om morgenen, så læg frugterne klar ved siden af skærebrættet og blenderen. Spiser du cornflakes, så lav en kurv med cornflakes, sukker, nødder, rosiner (eller hvad du nu putter på...) klar, så den kan stå på bordet, når du står op. Det er jo desværre tit morgenmaden der ryger i svinget, når man har travlt. 
  • Læg vasketøjet i vaskemaskinen. Læg tøjet i vaskemaskinen og fyld sæbe på, så det eneste du skal gøre om morgenen er at trykke på Start. Så er du fri for at høre på vaskemaskinens larm, når du kommer hjem og tøjet er lige til at hænge op. 
  • Fyld opvaskemaskinen. Det samme kan gøre sig gældende med opvaskemaskinen. Sæt den enten i gang, så den kan køre om natten eller gør klar, så du kan trykke på start som noget af det første om morgenen. 
  • Stil ting klar ved døren. Har du vigtige ting du bare SKAL have med på arbejde, så stil dem klar ved døren, så du ikke skal rende rundt om morgenen og huske på noget. 
Så i stedet for at ligge på sofa'neren eller surfe på nettet den halv nat, så få gjort din morgen bedre allerede om aftenen/natten. 

2 kommentarer:

  1. Det er lige netop sådan jeg gør :-) Jeg er B menneske med meget stort B og laver mine bedste ting midt om natten, men verden er jo indrettet efter A mennesker, så jeg tvinger mig selv ud af fjerene når det skal være. Jeg skal bruge 1 time på mig selv fra jeg står op til jeg går ud af døren og den skal ikke bruges på at finde vasketøj eller bare det tøj jeg skal have på. Eller 117 dimser som jeg skal have med ud af døren! Næh den time skal bruges på et bad, morgenmad og så skal der være tid til at vågne ;-)

    SvarSlet
  2. Fem gedigne råd. Dem vil jeg prøve af. Et B-menneske siger TAK.

    SvarSlet