onsdag den 2. februar 2011

Hvad har Fight Club med oprydning at gøre?

Måske ikke så meget, tænker du, men jeg så filmen (igen, igen) her den anden dag og kom til at tænke på, hvad den film egentlig betyder for mig.

Jeg elsker, at der for en gangs skyld er en amerikansk film, der tager forbruger kulturen op og gør op med brug og smid væk idéen.

Når jeg har set filmen har jeg mest af alt lyst til at smide mine ting ud af vinduet, sige mit job op og tage det første og bedste fly til Thailand.

Jeg føler mig normalt ikke bundet af mine ting, men man vil jo helst ikke være foruden dem alligevel...

Så jeg vil opfordre dig til at tænke over, hvilke ting du har, hvorfor du har brug for dem og hvad du ville gøre, hvis nu alle verdens banker sprang i luften... 

Yndligscitat fra filmen:
"I'd flip through catalogues and wonder what kind of dining set would define me as a person"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar