tirsdag den 10. maj 2011

Sådan kan du opbevare dine hårbøjler!

Jeg fik for lidt tid siden et spørgsmål fra en læser om jeg havde en god idé til hvordan man kan opbevare sine hårbøjler - på en smart måde!

Det var altså et af det svære spørgsmål... For hvordan dælen gør man lige det på en smart måde?

Jeg har mine egne hårbøjler liggende i en skuffe, men de fylder en del og man ser ikke dem alle og glemmer dem der ligger i bunden.

Så jeg har været på udkig efter en smart løsning...

Så jeg smuttede forbi en Glitter butik og så på, hvordan de fremviser deres hårbøjler og det er faktisk meget smart.


Billede taget i Glitter butik

De har brugt nogle store rør og beklædt dem med en slags velour. Her er plads til en masse hårbøjler og man kan se dem alle sammen.

Men hvordan laver man sådan en smart anordning?

Jeg har været en tur i Biltema og har fundet nogle billige paprør, som man ville kunne bruge.


Billede taget i Biltema

Røret fåes i forskellige størrelser og er meget billige (og lange...)

Jeg ville foreslå, at man skærer røret til i den størrelse man skal bruge - fx i samme størrelse som en hylde, som man måske kunne hænge den under og derefter lave to huller ved enderne, hvor man kan sætte en snor igennem - måske farvet elastik (kan købes i Panduro).

Nu har pap jo ikke den lækre farve, så man kunne overveje fx at tapetsere røret i noget lækkert tykt tapet. Da man ikke skal bruge særlig meget kan man sikkert finde en fin rest hos en tapetbutik. Enderne kan man enten lade stå åbne eller tapetsere dem til inden man tapetserer selve røret.

Hele herligheden sættes den op på væggen med et par kroge.

Hvad siger du - er den godkendt eller har du selv en fantastisk opbevaringsløsning?

{Image Source: Mptapeter.dk}

2 kommentarer:

  1. Super god ide. Den vil jeg give videre til mine piger, der altid har alle mulige dimser liggende og flyde over det hele. Tak for tippet :)

    Hilsen

    Gustav
    italiensk restaurant København
    http://italienskrestaurantkøbenhavn.dk/

    SvarSlet
  2. En idé til den dovne/travle: Jeg bruger et stort gammeldags sylte-glas. Nede i glasset ligger der elastikker til håret, og rundt om glasset hænger hårbøjlerne....:0)
    Hilsen Iben

    SvarSlet