onsdag den 10. februar 2010

Får du reklamer alligevel?

Er du med på idéen med at skippe reklamerne? Come on... Du vil jo gerne gøre noget godt for naturen... ;o)
Jeg må indrømme jeg endnu ikke har været på posthuset, men i morgen skal det være. Jeg lover det!

Har du måske allerede sagt Nej Tak? Men har du problemer med at du stadig får reklamerne leveret?

Så se her:

Selvom jeg har et "Ingen reklamer tak" skilt på døren, får jeg reklamer
Det er ikke kun Post Danmark, der uddeler reklamer, også reklameomdelerfirmaer står for uddeling af reklamer. Men ikke alle respekterer skiltet - derfor kan du alligevel få reklamer. Kommer du ud for det, kan du gøre følgende:

  • Find ud af, hvilket firma, der står for uddelingen, og gør dem opmærksom på, at du ikke ønsker at modtage reklamer.


  • På dit Folkeregister kan du blive skrevet op på en liste som beskytter mod direkte markedsføring. Hvis du står på den, kan du undgå at blive ringet op, og modtage personlige reklamer. "Fravalgslisten" befinder sig hos CPR-registeret, og firmaer skal altid tjekke, om du står på denne liste, før de begynder at sende reklamer eller ringe til dig. Listen opdateres hver 3. måned så der kan være en kort periode hvor du ikke fremgår af listen, og den erhvervsdrivende derfor kan ringe op.


  • Listen beskytter også mod telefonsalg fra aviser, forsikringer med flere, men ikke analysebureauer, da de ikke sælger noget.



  • 2 kommentarer:

    1. Hvor underligt!! 5 minutter før jeg læste dit indlæg, sad kæresten og jeg og snakkede om/brokkede os over, at reklamerne dropper ind på trods af, at vi har skiltet med "reklamer - nej tak" og tegnet små pile og udråbstegn på postkassen (!). Vi har ikke kunnet forstå, hvorfor de alligevel bliver omdelt. Men nu tager vi kampen op og ved mere om hvorfor det er sådan takket være dit indlæg! Tusind tak, Dorthe, og fedt, at vi nu også kan "mødes" på "Fjæsen" :-)

      SvarSlet
    2. Det var så lidt - he he! Dejligt at kunne hjælpe! Ohh yeah FB styrer... ;o)

      SvarSlet