mandag den 1. februar 2010

Find dine 10 min til oprydning!

Hver aften (eller eftermiddag) bruger jeg gerne lige 10 min på at se på min lejlighed med friske oprydningsøjne. Jeg tager som regel et quick look ud over stuen og ser hvad mit øje stopper ved. Dette er som regel ting der slet ikke bør være i stuen. Det kan være tomme glas, kopper, snackskåle osv. der burde være i køkkenet. Jeg får hurtigt samlet tingene til køkkenet sammen og får dem derud med det samme. Det sammen med tingene der hører til i soveværelset. I dit tilfælde kan det måske også være legetøj der skal tilbage på børneværelset. Husk at få børnene til at hjælpe!

Når man bestemmer sig for at rydde op i et begrænset tidsrum, så kan må nå en hel del. Måske er dine 10 min lettest at finde om morgenen eller når familien er taget på arbejde og skole. Folk er forskellige og det er forskelligt hvilken tid på dagen man har overskud til lige at rydde lidt op. Find det tidsunkt der virker for dig.

Så siger du jo selvfølgelig at man ikke kan nå særlig meget på 10 min og det har du fuldstændig ret i. Men får man bare brugt 10 min vil ens dårlige samvittighed ikke være nær så påtrængende og så virker det hele heller ikke helt så uoverskueligt.

Prøv det og se om det gror på dig.

Lige et eksempel fra min egen stue - Sofabordet før og efter 10 minutters oprydning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar