onsdag den 10. november 2010

Er Gorenje det nye Smeg?

Jeg æææælsker Smeg køleskabene (og ovnene og opvaskemaskinerne og vaskemaskinerne... alt de laver faktisk), men hold da op, hvor man også betaler for designet.

Derfor blev jeg super glad, da jeg fandt ud af at Gorenje nu også laver fine fine retrokøleskabe - Gorenje Retro Collection - stadig dyre, men væsentlig billigere end Smeg.

Hos Gorenje kan man vælge imellem 3 forskellige kollektioner - Chic, Vintage og Funky.

Funky er pink, orange og grøn.
Vintage har brune, karamel og beige farver

Farverne i Chic kollektionen er sort og rød

Så her er noget for enhver smag.




{Image Source: Gorenje.dk}


Jeg er ikke helt overbevist - Synes stadig de mangler det sidste - og især er det ærgerligt at der ingen pastelfarver er...

Hvad synes du - kan de hamle op med Smeg?


{Image Source: Smeg.dk}

6 kommentarer:

  1. jeg mangler også pastelfarverne!

    Rød og creme er ok, men et eller andet sted vil jeg hellere give det ekstra, og få køleskabet i lyseblå eller mintgrøn...

    Jeg synes egentlig det er sært at de vælger at lave et køleskab der appellerer til en vis målgruppe.. og de så ikke laver det i målgruppens farver. Bare én pastelfarve som lyseblå eller mintgrøn, og jeg er sikker på at den ville sælge.

    SvarSlet
  2. Ja, nemlig. Rigtig pastellyserød, -blå og -grøn. Det vil vi have.

    Gorenje har i det mindste gjort sig umage med at designe, det ser ikke så "kopist'et" ud som jeg forventede. Meeen... Farveudvalget er en om'er.

    SvarSlet
  3. Jeg er normalt ikke til brun og beige... Langt fra, men jeg må sgu indrømme at de holder i de to farver <3

    Love Lova

    SvarSlet
  4. Jeg synes de holder hele vejen, de Gorenje modeller dér :o)
    Jeg er vild med de brune og creme. Jeg bevæger mig generelt væk fra pastellerne kan jeg mærke, så de taler til mig.

    SvarSlet
  5. Jeg tror faktisk også de bevist har valgt andre farver end Smeg - for netop at ramme en lidt anden målgruppe. Synes også de brune farver er rigtig lækre - men jeg ville altid selv vælge en pastelfarve... :o)

    SvarSlet
  6. Nu kunne jeg aldrig drømme om at købe et pastelfarvet køleskab, så jeg synes Gorenje gør det rigtig godt!

    SvarSlet