onsdag den 1. december 2010

Hjemme hos os - Hvordan går det med det der jul?

Så er det blevet december - whuu det gik da vist lige hen over hovedet på mig! 
Men I får lige lidt om min jul...

Den fine porcelænsklokkedame fra min oldemor og 
Christel genoptryk fra Model & Hobby i min "opslagstavle"-vindueskarm.

Jeg har dog fået "Den stoooore juuuulekas" op fra kælderen og jeg har fået pyntet op - det meste i hvert fald - synes jeg mangler lidt. Der MÅ være en kasse mere dernede et sted!

Yndlingsjulepynten... Verdens grimmeste en-øjede 
plastik bambi med glimmer<3

Jeg skal have en HELT anden jul end normalt i år. For kun anden gang i hele mit liv skal jeg ikke holde jul med mine forældre og min søster. Jeg skal nemlig holde jul hos svigerfamilien! De spiser hverken kalkun, pynter juletræ til tonerne af Julius Julemus eller overøser hinanden med gaver. Det bliver noget HELT andet end det plejer!

OG HELDIGVIS DA! Jeg glæder mig helt utrolig meget til at prøve deres traditioner og måske finder jeg noget ind imellem jeg selv har lyst til at bruge. Hvem ved måske er det MIG (og min kæreste), der skal afholde jul næste år!

Adventskransen blev fin og enkel med en gammel snesprayet jernstage
med svampe, roser og røde sløjfer

Close up af adventskransen


Jeg kom til at tænke på om, der er nogen af jer, der har brugt nogle af mine råd fra E-bogen "Sådan får du den jul du altid har drømt ved hjælp af simple oprydningstips"? 

Kunne jo være fedt, hvis der var noget af det der kunne bruges... ;o) 
Skriv gerne en kommentar!

Nisserne passer på bøgerne med ét løftet øjenbryn...

En lysende stjerne i vinduet guider vejen


En lillenissefar på en fin grangren

Måske har du luret det men jeg kan bedst lide gammelt julepynt. Der er en historie bag og måske er det endda "genbrug" fra familien. 

Men mest af alt handler det om at NYDE julen med de ting man elsker. Husker du det?

Glædelig 1. december!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar