onsdag den 18. maj 2011

Børn og Oprydning - Hvordan får man dem så til at hjælpe?

Fulgte du med i min lille serie omkring Børn og oprydning?

Tænkte du "Jamen, HVORDAN får jeg så mine børn til at hjælpe med oprydning"?

Mit umiddelbare svar vil være, at starte med oprydning så tidligt som muligt. Jo før, børn får en fornemmelse for at de er til nytte og hjælp, jo større mulighed er der også for, at de vil være mere med senere hen.

Selvfølgelig kan man ikke regne med at teenagere ligefrem hopper op og ned for at få lov til at hjælpe med vasketøjet, men hvis det fx altid har været deres opgave at hjælpe med at lægge tøj sammen, så er der jo ikke så meget at diskutere... Kan du følge mig?

{Image Source: Ariel.dk}
Faldt også lige over dette blogindlæg, som tager lidt fat i samme emne, nemlig børns pligter i hjemmet. Michelle siger: "Curlingbørn er for tabere. Bowlingebørn er det nye sort". Jeg er klart enig. Vi gør børnene en bjørnetjeneste ved ikke at lære dem at klare sig selv...


Læs hele indlægget her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar