mandag den 1. marts 2010

Deadline for oprydning

Bilder du også dig selv ind at det med oprydning af garagen, soveværelset, kontoret ect. bliver gjort på mandag? Eller i hvert fald går du i gang i næste uge... eller ugen efter... eller....

Så se her hvis du vil igang NU og BLIVE FÆRDIG inden for den nærmeste fremtid.

Det er bare super godt at have en deadline på sin oprydning. Dette gør at du ikke gør det halvt, men at du har en plan over hvornår du gør hvad. Det virker heller ikke helt så uoverskueligt når du ved hvornår du vil være færdig.

4 Tips til at sætte en deadline på oprydning:

1) Beslut dig for hvad der skal ryddes op. Det er tit svært at overskue hvis man bare skriver soveværelset. Del det ud på flere delopgaver. Brug fx et mindmap. Så får du flere punkter fx.
a) kommode, b) klædeskab, c) under sengen osv.

2) Sæt tid på. Hvor lang tid tror du det vil tage? 3 timer, 30 minutter. Del det igen op på hver ting. Dette vil du blive bedre til jo flere projekter du får færdige.

3) Plot det ind i din kalender. Skriv simpelthen i kalenderen at du søndag fra kl 10-14 vil rydde op i klædeskabet, tirsdag fra 17-18 vil du tage en skuffe i kommoden.

4) Gør dig ansvarlig over for nogen. Sig det fx til din bedste veninde, så hun ved ikke bare at du vil gøre det, men også præcis hvornår.

Har du et oprydningsprojekt du skal igang? Vil du gøre dig ansvarlig her? Så læg en kommentar...
Så skal jeg gerne tjekke op på dig og dit projekt. :o)


Billedet er fundet her

4 kommentarer:

  1. Kære Dorthe, vil lige give dig et tip, som jeg morede mig meget over sidste år - og som kunne være et fantastisk koncept at integrere i dit nuværende: http://www.apartmenttherapy.com Se også hans bogudgivelse her: http://www.amazon.com/Apartment-Therapy-Eight-Step-Home-Cure/dp/0553383124

    Rigtig god fornøjelse, håber det sætter noget i gang.

    Anja

    SvarSlet
  2. Super - tak for tip. Bogen er hermed added på min Amazon Wishlist... ;o)

    SvarSlet
  3. Hey U!
    Jeg har ikke brug for nogen deadline!;)
    DU har sat inspirationen i fuld gang hos mig...super mange tak!
    Tjek min side :O) Jeg er glad.

    SvarSlet
  4. Deadline: Check! I sidste uge nåede jeg til de nye elementer i lejligheden, og nu står dagen imorgen på at få de gamle elementer til at fungere - a.k.a. oprydning! Billeder følger :-) Tak for reminderen...

    SvarSlet